Tuesday, May 17, 2022

The End

Hari ini aku nekad. Apa nak jadi, jadilah. Bajunya 3 helai aku lipat. Ah, seluar pendek ini aku simpan. Buatnya bini dia yang sambut nanti, ingat laki dia pula tidur kat rumah aku kalau nampak seluar pendek sama. Paling busuk nama aku nanti, orang panggil perempuan jalang. 

—— satu bala, malas aku cari. 

“Wey, aku nak hantar barang kejap dekat Puncak Alam.Kira lepas aku hantar barang ni kita shoot Ampang terus lah eh?

Dua kawan aku setuju. 

Pecut terus.


Sial. Eh, ni bukan rumah dia. Salah lorong. 

“Kejap eh korang, aku salah lorong”

“Kau nervous ke apa ni?” Sampuk Anis dari belakang. 

Shit. 


Aku tekan loceng. Pintu berkuak perlahan. Seorang lelaki tua di depan pintu. Aku cam wajah ni, bapa mertua dia. 

“Tuan S____ ada?”

“Ada.”

Mukanya terkejut tapi masih tersenyum lebar. 


Ingat aku buat birthday surprise ke?

“Nah, nak hantar barang” 

—Dia sambut. 

“Terima Kasih” 

Jelas ditelinga tapi entah kemana fikiran ku. Marah, tapi lebih sedih mengenang diri. 

Aku pusing tak toleh belakang lagi.



16th May 2022. 

Rumah No 5, 

Puncak Alam, Selangor. 



Marriage is gamble, but not a joke








No comments: